Új cukrászdák a horizonton!

Egyre inkább haladnak a magyar cukrászok is abba az irányba, hogy filiálékat hoznak létre. Igen, több boltot, akár más városban, kisebb településen, saját márkajellel, dizájnnal. Nagy értéke ez a szakmának, mert jelzi, a hogy az állhatatosság, vagy éppen a változtatási vágy, vagy a kreativitás eredményeképp új boltok jönnek létre, gyarapszik a szakma.

Lássuk néhány sikertörténetet a közelmúlt eseményeimből:

Mignon Cukrászda – Debrecen

Balogh István sokáig számolt, osztott szorzott – ismerve őt, így képzelem el – mielőtt megnyitotta Debrecen belvárosában az új cukrászdáját, amely hamar belopta magát a debreceni polgárok szívébe. A fiatalos lendület nem csak a 70 m² üzlet enteriőrjére, hanem a kínált áruk milyenségére is jellemző.

A torták letisztult formája és dekorációja már egy új szemléletet mutat, amely a desszertekben is visszatükröződik. A látogatókat kóstolásra invitálják a sütemények, és aki ezt teszi, nem csalódik. Változatos ízek és textúrák váltakoznak a tortákban. A macaronok színes világa pedig a cukrászatban jártas vendégeket gondolatban elrepíti a francia vidékre, ahol manapság a cukrászat fénykorát éli. Tudatos személyi építkezés eredménye a bolt és a kínálata. Balogh úr számos kül- és belföldi tanfolyamon vett részt, hogy felfrissítse szakmai ismereteit, hogy ezek birtokában magasabb minőségű termékeket tudjon kínálni. A nyitás óta eltelt fél év rövid mérlegét olvashatják:

„Az „új” Mignon cukrászda megnyitásával egy némiképp új irányzatot szeretnénk megismertetni, elfogadtatni és megszerettetni a vendégekkel. A kínálatunkban szerepelnek a régi klasszikusnak mondott hazai cukrászkészítmények is, melyek mind a mai napig népszerűek. Igazi áttörést, jó minőségű többnyire hazai alapanyagra épülő modern technológiával előállított ún. monodesszertek és desszert torták jelentették, amelyeket már nagyon sok vendéggel sikerült megszerettetni. Ezen jellegű termékek Európa számos országában (főleg Franciaországban) nagyon széles körben népszerűek. . Bátran állíthatom, hogy ha valaki csak egyszer is kóstolta valamelyik desszertünket az biztos, hogy vissza fog térni hozzánk. A termékeink népszerűségét jól tükrözi, hogy egyre több rendezvényen jelennek meg desszertjeink. A nyitás óta egyre nagyobb a forgalmunk, a kezdeti tétova vevők mára törzsvendégekké váltak.”

A kálvinista Debrecennek hagyományai vannak, tradíciói, melyet féltve őriznek, nem egykönnyen adják meg magukat és elveiket az ottani emberek. Balogh István az új választékával 19-re lapot kért. Szurkoljunk neki, hogy nyerjen, mert nem ő, hanem a debreceniek lesznek nyerők.

mignon-cukraszda-1mignon-cukraszda2

evhullam

Damniczki Cukrászda Budapest

Damniczki Balázs szintén merész lépésre szánta el magát. A Budapesten megnyitott üzlete fagylalt kínálatban verhetetlen. Kínálata nagyon pontosan illeszkedik a nagyváros kozmopolita igényeihez.

Nagyon különleges ízpárosításokkal találkozhatunk: tonkababos karamell, sós-vajas kukorica, sütőtökös narancs. És akkor hol van még az extravagáns kapros uborka szorbé,vagy a zöldborsóból, vagy micsoda???… a spenótból készített fagylalt. Egy kellemes sörözés reminiszcenciáját hordozza a gyömbéres malátafagyi, amivel az Év fagylaltjaja versenyen elnyerték az ezüstérmet. A Belvárosban található üzletben kiváló minőségű kávét kínálnak és egyenlőre szűkített választékban süteményeket.

Példaértékű azonban nem csak a minőségi fagylaltkínálat, hanem az a reklámkampány, amivel az ismert közösségi oldalon találkozhattak nyitás előtt az érdeklődő édesszájúak. Professzionista módon lett minden megtervezve és kivitelezve – úgy ahogy ma már elvárható egy új termék – adott esetben egy cukrászda – beharangozója. Damniczki Balázs ezt profikkal oldotta meg és ez dicséretes. Nem lehetséges, hogy egy cukrász mindenhez értsen, de ezt még kevesen értik meg a szakmánkban. Míg teljesen elfogadott, hogy könyvelő van, vagy beszállítók garmadája, belsőépítész, aki a boltot tervezi, úgy az arculat kialakítása, a marketing is egy szakma, amit profikra kell bízni.

Amire azonban minden esetben nagy figyelmet kell fordítani, az a hitelesség. A budapesti Damniczki Cukrászdába betérők azzal találkoznak, amit a reklámban olvasnak. És ez nemcsak marketing, hanem cukrász szakmai profizmus!

img_860913528902_1312293132132594_357414919716187527_n

evhullam

Hisztéria Creméria Budapest

Ipacs Balázs neve szintén a fagylalttal említődik szakmai körökben, hiszen a pár éve elindított Fagylalt napja (május 8.) már az aktív közreműködésével szerveződött. Az Andrássy úton megnyílt butikfagylaltozójában az újfajta technológiával készített fagylaltjai elkészítését bárki megtekintheti.

A boltbelső kialakításánál hangsúlyos figyelmet szenteltek annak, hogy a vendégek bepillanthassanak a fagylaltkészítés rejtelmeibe is, hiszen egy látványműhelyben készülnek a finomságok. A fagylaltok kiválasztása azonban tábláról történik, mert a legújabb módi szerint (egyben a legrégebbi), a süllyesztett tégelyből kerülnek a tölcsérre. A kiválasztott ízek után kerül sor a rendelésre, ahol még tovább fokozzák a „bűnbeesést”. Az olasz fagylalttölcsér remek ízű és állaga megengedi azt a vakmerőséget, hogy folyékony csokoládét töltsenek – kérés szerint ét- és tejcsoki közül lehet választani – az aljára. A fagylaltok világát egy modern megjelenésű süteményválaszték egészíti ki, mely Kolonics Zoltán szakmai iránymutatása alapján készül a tápiószecsői cukrászüzemükben.

hiszteria1hiszteria

evhullam

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.